Tips: Träna naken (nästan). Och så kör vi nakenbilder, det var ett tag sen!

För rätt länge sen läste jag i Tosca Renos blogg att hon alltid tränar i bara sportbh och tights eftersom hennes man (Robert Kennedy, fitnessprofil som gick bort förra våren) hävdade att man blir mer medveten om sin core då. Låter rimligt. Om allt is out there så kanske man spänner till lite extra…

Jag testade någon gång (hemma! Förstås!) men kände mig så himla obekväm. Häromkvällen när jag skulle köra ett magpass kom jag på rådet igen och bestämde mig för att testa. Även om det känns obekvämt! Och ja, jag får säga att det ger den där mental-body-connection som ju är så viktig i all träning. Att inte bara göra utan tänka på musklerna man tränar för att få kontakt.

Så där är tipset, här kommer verkligheten!

Jag la upp en bild igår, här och på Instagram, där jag ser rätt fit ut. Jag gillar att kolla på den bilden! Den tjejen är svettig och endorfinhög, har lite schysst definition på axlarna och man ser till och med lite abs action på den platta magen. Den tjejen är jag! Den tjejen tränade på fastande mage (som vanligt vid morgonträning, bara aminosyror i shakern), har sina mest förlåtande träningsbyxor med bred mudd som inte sitter åt och tar bilden uppifrån med rejäl blixt, skjuter bak rumpan och håller in magen för glatta livet. Tyra Banks hade varit stolt!!

How you doin´?!
How you doin´?! Mmm, jag får nog sätta upp den här bilden någonstans och påminna mig själv om att jag ser ut så här. I vissa vinklar.

Med det här inlägget vill jag visa fler sidor av verkligheten. Jag är inte särskilt fit. Missförstå mig nu rätt. Jag tycker att jag ser bra ut (jag har inte ens vett att skämmas för att säga så), jag är nöjd med min kropp på så många sätt och jag kråmar mig värre än en påfågel när jag provar kläder numera. Stolt över min förvandling och i det stora hela nöjd (mycket nöjd!) med mitt utseende. Men jag vill inte att ni, på andra sidan skärmen, bara ska se den förskönade sidan av myntet utan verkligheten. Internättet och bloggvärlden är tillräckligt full av sådant. You know? Så detta handlar inte alls om ”jag är ful, tyck synd om mig” utan helt enkelt ”hej, här är jag, jag är så bra och riktigt snygg”. Okej? Bildbomb!! (och ja, det är tjejen som skrivit brevet som är med i filmen. Och ja, alla bilder är i vanlig ordning tagna med mobilkameran. Kudos till alla bloggare som orkar jobba sig med riktig kamera.)

Samma tjej, samma outfit, också på fastande mage direkt på morgonen. Looking pretty good in those sköna byxor som inte sitter åt!
Samma tjej, samma outfit, också på fastande mage direkt på morgonen. Looking pretty good in those sköna byxor som inte sitter åt! 
Jag gör mig inte till, bara står avslappnat. Men let´s face it, vi håller nog nästan alltid in magen? I alla fall bland folk...
Jag gör mig inte till, bara står avslappnat. Men let´s face it, vi håller nog nästan alltid in magen? I alla fall bland folk…
Plankbild! Det är en intressant samling hud och eventuellt någon alien som hänger ner när jag står så här. Who cares. Det är aldrig någon som ser mig så här. Förutom hela världen nu då (hyyyybris!)
Plankbild! Det är en intressant samling hud och eventuellt någon alien som hänger ner när jag står så här. Who cares. Det är aldrig någon som ser mig så här. Förutom hela världen nu då (hyyyybris!)
Jag är nyvaken och osminkad och tycker väldigt mycket mer om att ta kort på mig i träningsbh än i vanlig för det blir fler volanger i en vanlig. Och ja, jag skulle vilja ha tajtare mage och tonade lår och push uppad rumpa och vill jag det tillräckligt mycket som jobbar jag mig till det också. Även om det handlar om yta. Glad och lycklig är jag ändå, det är inget som förändras av lite boootaaay!
Jag är nyvaken och osminkad och tycker väldigt mycket mer om att ta kort på mig i träningsbh än i vanlig för det blir fler volanger i en vanlig. Ändå är jag numera mycket nättare upptill än nedtill. Junk in the trunk! Och ja, jag skulle vilja ha tajtare mage och tonade lår och push uppad rumpa och vill jag det tillräckligt mycket som jobbar jag mig till det också. Även om det handlar om yta. Glad och lycklig är jag ändå, det är inget som förändras av lite boootaaay! Eller av smink. Men en ny handväska skulle jag nog bli rätt lycklig av…

 

Är ni med fortfarande? Tycker lite ”men hallå, vad håller hon på med?”. Det är helt okej. Jag vill bara keep it real. Och då behövs ÄNNU fler bilder! Från härom kvällen. Med mycket mat i magen och i ett par byxor som inte är det minsta smickrande på mig.

 

 

Jag står på crosstrainern. Och tittar på Vampire Diaries. Säg inget till Barnafadern, jag är på VD-rehab egentligen...
Jag står på crosstrainern. Och tittar på Vampire Diaries. Säg inget till Barnafadern, jag är på VD-rehab egentligen…
Skitjobbig planka, testa! Stå i planka på händerna, för fram vänster knä mot höger armbåge och HÅLL i tre sekunder. Gå tillbaka och upprepa på andra sidan. Typ 10 gånger per sida. Jag orkade 8 gånger första gången, 6 stycken andra...
Skitjobbig planka, testa! Stå i planka på händerna, för fram vänster knä mot höger armbåge och HÅLL i tre sekunder. Gå tillbaka och upprepa på andra sidan. Typ 10 gånger per sida. Jag orkade 8 gånger första gången, 6 stycken andra…
Hej svejs! Nu får det räcka för den här gången!
Hej svejs! Nu får det räcka för den här gången!

 

Vet ni, det här inlägget fick lite motsatt effekt på mig. Jag blir så himla glad när jag ser de här bilderna! Glad över att man faktiskt ser lite saker hända runt magen. Eller hur? De där sneda strecken (som säkert heter något käckt om man kan sin anatomi) och liksom lite antydan till rut på översta delen av magen. Visst en del fluff men nästan INGET på ryggen, ser ni? Jag som haft rejält med back fat! Och dessutom är det bilder på en glad tjej som tränar. Jag kände inte henne för två år sen. Då kände jag en väldigt trött och ledsen tjej som hade svalt en badboll, ungefär. Vägde mig imorse. Fortfarande 22 kg mindre än då. Fortfarande svårt att förstå ibland.

Nu får det räcka. Har ni orkat så här långt så får ni en imaginär guldmedalj i Beatatjatakunskap. Ha det gött!

 

 

 

 

 

29 reaktioner på ”Tips: Träna naken (nästan). Och så kör vi nakenbilder, det var ett tag sen!

  1. […] jag får säga det själv (och det får jag!) men det var liksom bara en bonus till allt det andra. Ramlade på det här gamla inlägget av mig själv om mig själv. Sammanfattar rätt bra vad jag tycker är viktigt. Och snart får jag göra den där resan igen. Man […]

  2. Tack för fina halvnakenbilder från verkligheten! Jag började träna pole dance i höstas. Det är inte så många andra fyrbarnsmammor på 40+ där. Vi tränar för det mesta i sportbh och hotpants… I en sal med speglar… Det kändes inte helt bekvämt i början, men man vänjer sig!

  3. Det är så skönt all läsa din kloka inlägg! det får mig att må bra! du har bästa inställning till träning!

  4. Herrejesus vad glad jag blev över detta inlägg och dessa bilder!!
    Har följt dig länge men det är nog första gången jag kommenterar nu. Du är så grym och verkligen en inspiration och du är VERKLIG!
    Tack!

  5. Härligt inlägg! Du är så fin och jag är så glad för din skull! Du har gjort ett grymt bra jobb!!! Själv har jag hamnat helt snett, i en rejäl svacka. Skulle helst bara ge upp och börja leva på mackor och kolakakor igen. Men det ska jag inte!!

  6. Åh Beata, du är så GRYM och så SNYGG och så himla HÄRLIG! Just nu jag känner mig gravidplufsig och out of shape men jag blir så inspirerad av dig, av dina bilder, av ditt glada jag, och jag vet att det är absolut inte slutet på något sätt! Stor kram!!! Jag läser varje dag även om jag själv kommit av mig lite i bloggandet..

  7. Wow vilket härligt inlägg, du är så bra. Jag liknar dig på bilderna, hänger oxå när jag plankar, känns som det dröjer innan jag får helt platt mage. Men vad gör det jag mår oxå så himla bra med mig själv, gillar det jag ser i spegeln. Kram och tack för inlägget!!!!

  8. Sååå skön stil! Gillar dig skarpt, keeping it real! Får snart min nr två och ska sen ta tag i träningen med ett lika stort leende!

  9. Bästa inlägget på länge. Du är så galet grym och du får mig att skratta i mängder. För att du skriver så härligt, för att du struntar i jante och för att du bara är så bra!

  10. Du är bara så fantastisk!!! Jag tycker du är fantastiskt fin och vem vet vad som hänt på ytterligare ett år? Var sak har sin tid. Nu har du jobbat bort ryggvolangerna. Jag ska inte säga något, sitter här fluffigare än vanligt! Men när influensan är borta – då kör jag!! 😉

  11. Snyggo! Jag tränar alltid bara i shorts och sporttop, hemma of course. Vet inte varför egentligen, det har bara blivit så och det räcker gott, jag blir så himmelens svettig!

  12. Underbart inlägg. Verkligheten som den är. Jag läste hela så jag sitter här och speglar mig i guldmedaljen. Du är grym!

  13. Tror faktiskt på det där tipset, intressant! För egen del hänger magen alltid ner som en strut i plankan, även när jag var tunn som ett snöre. Ser mycket roligt ut, tyngdlagen är skoj att fnissa åt. Fatta att skinnet kan hänga så… rakt.

  14. Känner dig inte alls, men du verkar så helt igenom genuin. Blir glad av att läsa det du skriver. Önskar dig en skön dag!

  15. Hej Cooling!! Du är jättefin, vältränad och och fina former! Jag har fått skrynkelmage så jag vet vad du menar med plankpositionen även fast det ser ok ut i byxor men HEMSKT ut utan dem.. (typ som en strut) Jag har ingen fotograderingshjälp annars vore det kul att få några bilder medan jag håller på och tränar, jag fick det vid några tillfällen och det var häftigt att se musklerna i arbete:) Heja dig för att du gör detta inlägget, du är görasketcool och bra. KRAM PS Håller med om de där plankor med twist, superjobbiga, de ingick i min magcirkel imorse.

  16. Med hela vägen och tycker du är fin och gör nånting riktigt bra med det här inlägget. Oftast väljer man sina bästa bilder och spänner lite extra, men verkligheten är ju lite annorlunda. Heja dig! Stor kram!

  17. Fint! Jag gillar främst bilden där du sitter. Du ser genuint glad ut, smalt ansikte (tar emot att använda ”smal” som komplimang, men du förstår), inget backfat(!!!) och en sund mage som faktiskt ser himla fin ut. Slät å så. Okej nu ska jag sluta studera dina bilder som en pervers och återgå till mitt jobb! 🙂 Men kul att du delar med dig, jag önskar jag vågade.

  18. Grymt inlägg!! Uppskattas definitivt av mig och fler där till vill jag tro.
    Dert är så lätt att glömma att vid bara ser de bilderna dom läggs upp..dvs de bilderna som en väljer att lägga upp på sig själv.

    Och jag älskar att du älskar din kropp det gör du helt rätt i!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.