Mellanvecka

Är lite mittemellan just nu. Mellan sommarens geggträning och något lite mer uppstyrt. I slutet på Barnafaderns semester men ändå med flera av barnens sommarlovsveckor kvar. Förmodligen sista dagarna som jag ammar, kanske var det allra sista gången precis nu?

Medan jag är mittemellan så passar jag på att testa kroppen lite. Se vilken typ av upplägg och övningar jag kan committa till ett tag framöver. Det låter blodigare än det är – jag ändrar mig hur jag vill och när jag vill. Men jag gillar att blanda geggande perioder med mer uppstyrda sådana!

Sommarperiodens geggande med utestyrka, lite (pyttelite) löpning, anpassade (men ändå rätt intensiva) crossfitpass med mera har lärt mig att jag måste tona ner intensiteten lite… Jag får inte bli för medryckt och börja hoppa bara för att det känns gött när jag är full av endorfiner. Det känns nämligen inte gött efteråt. Och om jag kör för snabbt på tex enbensövningar som utfall så tappar jag koncentrationen och därmed stödet och balansen vilket leder till ont.

Detta och annat tar jag hänsyn till nu när jag funderar på den närmsta framtiden!

Just idag ska jag till gymmet och siktar på att köra överkropp, kanske med något pulsinslag som rodd. Igår var vi på Ikea och annat halva dagen och idag värker varenda del av mina fötter, ben och höfter. Så jag låter dem vila så gott det går. Ska också hänga upp tavlor, påbörja vindsröjning, mäta massor i Stors blivande rum, passa några barn till och försöka måla en stol. Får väl försöka göra allt sittande!

Vad gör ni?

9 reaktioner på ”Mellanvecka

  1. Vad jag gör?
    Sörjer lite över att makens semester är slut och försöker lära mig att vara själv med barnen hela dagarna. Har hittills haft besök varje dag så än så länge funkar det bra… Annars deppa jag lite över detta regnande som hindrar oss från att fortsätta bygga på lekstugan. Startar mängder av projekt inne istället och hoppas på att jag den första augusti helt magiskt ska vara mer sugen på grönsaker än på choklad!

    • Haha, önskar att augusti blir magiskt på samma sätt för mig :-). Och undrar hur jag ska vara själv med alla barn from nästa vecka… Många mutor blir det! Vad gäller regnandet så är det så skönt att jag slipper alla utomhusprojekt ;-).

  2. Jag är också lite mellan. Sista semesterveckan och jag försöker känna harmonin man ska känna efter en slö, skön sommar. Lite svårt då jag är själv med barn, hund och hushåll och ett PMS-humör som inte är att leka med. Idag löste vi det med lekland och mycket kaffe till mamman. 🙂

  3. Bra att du lyssnar på kroppen hörru! Det gör jag med, så jag ligger på golvet och ömsom skumrullar, smörjer ryggen med voltaren och plågar den med lacrossbollar. #ryggskottisdashiet

  4. Om jag hade din energi!!! Barn verkar vara bästa sättet att bli effektiv. Jag är mittemellan just nu. Precis vinkat av kompisbesök och ska nu TA VARA PÅ sista två dagarna på Öland. Pressen!!! Hehe.

    • Asså… vad jag PLANERAR att gör och vad jag faktiskt gör är två helt olika saker :-). Tavlor är dock upphängda nu och min man och jag försöker hålla sex barn vid liv. Nu kom ett sjunde barn visst. Nåja, so far so good 🙂

        • Kan säga så här. Vi började dagen med lite regler och ambitionen att laga lunch. Nu har vi släppt reglerna (jaja, hoppa studsmatta då även om den är blöt, bara ni slutar tjata) och Viktor hämtar pizza. Jag får nog lägga ifrån mig telefonen och se vad som gick sönder på övervåningen… 😆

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.