En annan reflektion kring sexmånaders-strecket…

Skrev ju om kroppen så här sex månader efter bebis. Men sexmånadersstrecket innebär lite nostalgi också!

Den här bloggen blev till när jag var sex månader in i det första Post Baby Shape Up-projektet. Jag hade kört på, med hjälp av Olga Rönnberg som online-coach och spammade hennes kommentarsfält rätt rejält med träningsrapporter och annat.

Sedan började Elbe blogga på Smaljeansen och jag blev kär. Hennes blogg var tänkt som en fokusmånadsgrej och jag härmade glatt månaden efter. Min sjunde PBSU-månad började jag blogga och skrev om dagens träning och dagens mat och en massa annat strunt, ivrigt påhejad av många av er. Och sen fortsatte jag förstås, hur kan man låta bli! Hade jag vetat hur oerhört kul det här utbytet är så hade jag börjat blogga mycket tidigare.

Även nu känns det som att jag äntrar andra halvlek när sexmånaders-strecket är passerat. Lite som att det är dags för mindre snack och mer verkstad liksom. Att jag lagt en förhoppningsvis stabil grund nu och att det är tid att pröva vingarna lite mer. De kommande sex månaderna kommer resultatet visa sig så mycket tydligare. All ära till Mammamage-appen och annat som bygger den där hårda kärnan men nu är jag sugen på att se vikten minska (på kroppen) och vikterna öka (på gymmet). Givetvis långsamt och enligt mammaträningskonstens alla regler men ändå.

Nu blir det fredagsmyyyyys
Så här såg jag ut i augusti 2011 tydligen. Läppförstoringen har lagt sig lite nu.

2 reaktioner på ”En annan reflektion kring sexmånaders-strecket…

  1. Det var länge sen jag tokläste Olgas blogg och kommenterade någon gång då och då. Himla glad för det, fick ju träffa dig och Betty genom den.

  2. Det här med att blogga är ju fantastiskt berikande. Jag får kontakt med så mycket bra folk och både online och irl hela tiden. Det är rikedom på riktigt. I bland skriver man strunt och ibland blixtrar man till, så är det ju! Kör på nu Beata med träningen! Kilona kommer rinna av dig!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.