Mäh!

En mycket bra dag…*räknar*… nummer 16 igår. You know, morgon”yoga”, lunchpromenad, effektiv arbetsdag och sen hem i tid för bröllopsdagsmys med min älskling. Massor av räkor, massor av viiiit baguette, aioli fullproppad med vitlök och te. Stora mängder te. Och halstabletter. Eftersom något slags halskill flög på mig igår eftermiddag bara så där. Inte ok!

Så ingen träning idag, håller tummar och tår för att det bara är lite halskill och inget mer. I så fall kan jag träna igen imorgon. Lunchpromenad får det bli i alla fall. Dels vill jag lyssna färdigt på en Jillian Michaels-podcast jag börjat på (jag vet! Jag är helt obsessed vid poddar helt plötsligt!) och dels glömde jag lunchlådan hemma.

Dag 17 kunde startat bättre. Men det ordnar sig, nu ska jag jobbskriva så fingrarna glöder.

 

(Vet ni. I fredags formcheckade jag mig själv i bikini. Roligt, faktiskt. Och jag har lite trimningsfunderingar. Jag ooooogillar sannerligen ”beach 2013” och sådant you know (det här är ju for life!) och samtidigt så är det ju nu när kläderna ska av (mer eller mindre) som suget vaknar lite mer. Suget efter att känna sig bekväm i korta shorts, tajta linnen, bikini…  Hur känner ni kring det här? Ska jag skriva mer om det? Eller ska vi låtsas som ingenting?)

13 reaktioner på ”Mäh!

  1. Men ja, skriv mer om det. Jag tycker alltid att det beror på hur man skriver, lägger fram osv. om det är ogillande eller inte med ”beach- och trimningstänket”. Jag har känsla av att ditt upplägg inte skulle vara på det där ångestframkallande sättet utan att många kan på pepp och känna igen sig.

  2. Poddar är så kul 🙂 Jo, skriv mera om beach 2013 trimning. Jag ska lite ändra träningsupplägg efter påsk. Lite skala av det som ligger på musklerna. Vet att det är fråga om lite, men tänker mera cardio. Gillar att träna mera tyngre styrka på vintern, bygga muskler och sen trimmar man till det till sommaren med att tillägga mera cardio. Lovar, du är säkert hur snygg som helst i bikini 🙂

  3. Trimning fick mig först att tänka på hår, men insåg lyckligtvis snabbt att du menade kropp/muskler. Tips om intimbarbering – nej tack! Tips om muskeltrim – ja tack alltid!

  4. Du tror inte halskillet har med brödet att göra då? Så är det för mig i alla fall. Och jag blir ännu känsligare när jag undviker bröd mer och mer. Hoppas det är bättre snart iallafall.

    Bikiniform är intressant tycker jag! För mig är det en sak att vara nöjd med formen med kläder på (vilket jag är) och en helt annan när bikinin kommer på. Målet är att vara nöjd med bikini på och det är jag tyvärr inte. Jag funderar och funderar på några veckors ”extremdiet” men när snön yr runt är det lite svårt med motivationen…

  5. Trist med kill i halsen, hoppas det ger sig snabbt!
    Skriv mer om ”beach 2013”! Provade mina sommarjeans en solig dag för ett tag sen. Nånting har hänt sen i somras…. Och sen började det snöa, så det var nog ett tecken.

  6. Har aldrig lyssnat på en podcast (vet ju knappt vad det är…) men det verkar ju kul. Och jaa skriva gärna mer om bikiniformen…

  7. Hej! Läser med glädje din blogg varje dag. Älskar den! Tycker att jag kan känna igen mig i ditt liv med 2 småbarn ( tja, mina är 4 och 8 nu men ändå) och jobb o allt. Jag har oxå varit kund hos Olga. Avslutade i februari efter 1 års ptonline och kör nu på egen hand. Cirkus 2 månaders förkylning, influensa och bihåleinflammation har VERKLIGEN satt sina spår och jag välkomnar med öppen famn lite trimningspepp inför beach 2013!

  8. Ja skriv mer om det 🙂 sitter precis och bläddrar i HMs katalog med vår/sommarkläder. Finns mkt fint och jag ser verkligen framemot att få ta på mig mindre kläder. Men finns lite att trimma här och där även om det inte är panik inför sommaren. Trivs med mig själv nu. Bikinin får jag snart dra på för andra gången denna v, visst lovat badhuset på lediga dagen 😉 hoppas nu kliet försvinner fort, jag vaknade med snorig näsa. Troligen tränar jag ikväll om det inte blir sämre.

  9. Håller tummarna att ditt kill är borta typ NU!

    och jaaaa…. skriv lite om trimning. Jag vet inte. har tappat lite av min motivation – kanske skulle behöva nån utmaning??

  10. Åh, henne vill jag oxå lyssna på! Men vet inte riktigt hur man gör..? Har du Android eller iPhone? Hur gör jag? 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.