Helt organiskt – podcast med Jeanna och Veronica!

Lite perspektiv från gårdagens gnäll-gnäll-det-är-synd-om-mig-inlägg.

Jag fick mat i magen. Mat är bra. Jag är inte lika sur med mat i magen (vilket är en stor anledning till att jag inte hoppar på 5:2-tåget just nu!).

Jag fick gos med Liten. Liten-gos kurerar det mesta. Knubbiga små armar om min hals, världens sötaste pussmun mot min. Stor-gos är lika bra det men just igår scoutade hon sig.

Jag yogade. Jag är lite kär i Magnus Ringberg för tillfället och utsatte mig för 45 minuter Vinyasa och det är så himla skönt och lagom utmanande och går liksom igenom kroppen från precis varenda vinkel man kan tänka sig (och inte tänka sig – hur gör han egentligen? Och ser graciös ut och pratar samtidigt.). Det går inte att vara sur efter yoga, inte ens om man är ungefär hundra år ifrån att vara lika böjlig som instruktören.

Och så vaknade jag till snabb morgonträning, frukostseminarium med massor av intressanta människor och – viktigast av allt – Vevves och Jeannas pod! Jag har ju inte ens hunnit berätta att jag blev intervjuad i helgen och nu är podden redan uppe. Så himla kul (får man säga så?) att höra mig själv.

Några reflektioner på det:

  • Min uppfattning om att göteborgskan inte är så framträdande längre kan jag genast revidera.
  • Jag låter smart! Fantastiskt fascinerande faktiskt.
  • Jag kom på ungefär femtielva saker till som jag önskar att jag hade sagt.
  • Just nu funderar jag på att säga upp mig och göra karriär som skådespelerska (eftersom jag är så bra på att låta smart) eller på radio (eftersom det är så himla charmigt med göteborgska) eller som dansare (för att jag kollade på So you think you can dance igår och önskar att jag kunde skutta runt så där. Har i och för sig ingenting med podden att göra. Men om någon vill göra en dans-pod – kontakta mig!)
Jag ser smart ut också!
Jag ser smart ut också!

 

Lyssnar ni på podden? Gör det! Och berätta sedan hur charmig min göteborgska är.

17 reaktioner på ”Helt organiskt – podcast med Jeanna och Veronica!

  1. Jättekul att få en röst till bloggen och väldigt roligt att höra vad du hade att säga om yogautmaningen också! Lika härligt ”på riktigt” som i bloggen:-)

  2. Framträdande göteborska? Inte så väldigt tycker jag, men så förväntade jag mig mer Albert och Herbert efter vad du skrev, he he. Kul att höra var det i alla fall och charmigt oavsett graden av dialekt.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.