Årets bästa nio

Mitt instagram-konto är tänkt att ha träningsfokus men det blir rätt mycket egocentrerat av olika slag där. Outfits, jobb, hem och så vidare. Jag lägger inte upp så många bilder på min familj, det har jag på mitt privata (stängda) konto och på Facebook. Enligt best nine så är följande bilder de mest ”gillade” under 2017. Inte många träningsbilder direkt…

  1. Min bikinikropp ligger högst på lajk-listan. Den är högt lajkad även av mig. En snart 40-årig kropp som burit och fött tre barn. Som älskar chips och kexchoklad och träning. Som ibland värker som själva f*n och blir sjuk oftare än andras men som är pretty darn awesome ändå.
  2. Det här med outfit-bilder. Jag blir själv så inspirerad av andras och tycker det är kul att lägga upp om jag känner mig nöjd med dagens komposition (som oftast är svart och vit, som synes). Men varför känns det mer ego än att lägga upp typ halvnakna svettselfies?
  3. På mammamage-dagen så dansade jag (och två av tre kids) till Dolly Style och visade upp min starka, men mjuka, mage. Det gillade ni.
  4. En hel drös failade selfies med Barnafadern i motljus verkar vara framgångsrecept för att likes.
  5. Jag skaffade culotter och visade upp dem. Älskar fortfarande!
  6. En väldigt vanlig selfie.
  7. Jag presenterade medlemmarna i min familj med denna badbild från vårt favvoställe på Holmen. Ni presenterade era familjer. Så härlig läsning!
  8. ”Hej idag fyller jag 39 år”-bild
  9. Ny frisyr är alltid najs.

Om jag själv får välja ser sammansättningen lite annorlunda ut.

  1. När jag äntligen vågade börja träna lite försiktigt efter det där första kvartalet som innehöll a. halsfluss b. en riktigt svår stukning c. en bilkrock (som mosade till benet till den stukade foten rätt rejält). Det tog drygt 4 månader innan foten kändes någorlunda okej och än idag känner jag av fotleden i hopp och spring.
  2. Fryspizza och chips. Lite väl talande för detta år. Men gott.
  3. Några av de 35 böcker jag läst under året. Som jag älskar min läsning! Ett eget inlägg kommer med årets boktips.
  4. Grötkastrullen på Nyhemsveckan. Under midsommarveckan volontärade Barnafadern och jag i storköket och även om det är helt sjukt slitsamt så är det fantastiskt roligt. En höjdpunkt!
  5. Från vår önskesommar på min Holme. Jag vill ha mer Holme under 2018.
  6. Kettlebell-kurs med en massa härliga, starka kvinnor! Therese instruerade, vi andra svettades. Sedan blev det bad i sjön, massa mat och House of Lola-visning. En toppendag!
  7. Oktoberbad (efter bastu) med kära vänner. Minnen att spara i hjärtat så där extra ni vet.
  8. När jag typ (?) persade i marklyft. Fast sumo. Som räknas. Har vi bestämt tror jag…
  9. När jag äntligen fick kortison efter några veckors reumatiskt skov. Som jag gråtit av smärta den här hösten. Vankat runt på nätterna Som jag kämpat på ändå på både jobb och hemma. Att bli så sjuk efter att ha varit så frisk i många år var verkligen en ögonöppnare. Jag måste göra vad jag kan för att leva så hållbart som möjligt, på alla plan! Jag kan inte styra över allt men en del kan jag påverka.

Så var 2017. Ett av alla mina år. Må det bli många fler.

Sammanfattning av 2016

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.