Yogobe Summer Challenge 2019

Det regnar här i Stockholm idag. Du har det säkert bättre än jag.

Eller inte, för jag har det väldigt väldigt bra faktiskt! Är i våra vänners fina hus, det är tredje året vi så snällt får låna det av dessa generösa människor. De är iväg och semestrar sig och vi semestrar här. Det är härligt. Miljöombyte men med ett hems alla bekvämligheter. Och leksaker! Alla dessa leksaker mina kids bara älskar att få utforska.

Vi kom hit i lördags eftermiddag. I söndags morse traskade jag iväg till ett utegym i närheten och körde igenom hela kroppen. Igår morse körde jag ett flåsigt pass med Nike Training-appen, i vardagsrummet här i huset. Idag är min kropp sådär mör och träningsvärkig och go som jag ändå älskar… Just denna morgon laddar jag för ett yoga-pass. Det är mulet och lite kallt ute och min kropp vill landa på mattan. Det får den!

Jag har precis hoppat på Yogobes Summer Challenge. Det är första gången på länge men du som varit med sedan tidernas begynnelse (eller i alla fall sen 2013 typ) kanske minns att jag började yoga tack vare Yogobes lanseringsmånad sommaren 2013. Då var det en 30-dagarsutmaning med yoga varje dag som jag följde. Och den utmaningen gjorde att jag faktiskt kom över yoga-tröskeln, som jag trodde var så himla hög. Det var den inte. Jag lotsades över den av härliga, pedagogiska, varma instruktörer som Monika Björn, Milla Floryd, Magnus Ringberg och Johanna Andersson (numera Hector). Jag insåg att yoga kan vara lekfullt och utföras med glimten i ögat (hallå Kaffeyoga!) och framförallt anpassas för och av den som utför. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att briljera i coola asanas men gillar att röra mig, värma upp kroppen, stretcha ut, slappna av, stilla mig – och använda den stillheten till att öppna upp själ och ande. Det hjälper mig och grundar mig.

Numera är yoga vardagsmat. Ett par gånger i veckan rullar jag ut mattan hemma. Ibland kör jag lite enkla övningar efter eget huvud. Andra gånger kör jag till en video. Antalet gånger jag gått på lärarledd yoga är lätträknad (typ fyra!) men hemmayogan håller jag inte räkning på längre. Inte sedan den där 30-dagarsutmaningen fick igång mig.

Så. Tillbaka till årets Summer Challenge. Jag har inte varit medlem på Yogobe på ett bra tag. Men så fick jag ett mail med en sommarpresent från Yogobes grundare, 3 månaders prenumeration. Perfekt tajming faktiskt!

Yogobe har nu ett erbjudande som gäller både nya och gamla medlemmar: en 4 veckors utmaning för 99 kronor. Det går att välja bland två nivåer på utmaningen. Novis eller Entusiast. Varje vecka får du 10 olika videos att välja mellan. Om du du genomför 3 videos per vecka under dessa 4 veckor så är du med i utlottning av ett fint pris – 1 års abonnemang plus en härlig yogamatta. Jag har hakat på Novis-nivån och just idag väljer jag ett 30-minuterspass som heter ”Rise and shine”. Känns väldigt passande denna lugna sommarmorgon!

Yogobe Summer Challenge

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.