Ledig dag!

Jag har varit ”ledig” i två veckor men idag blir det en ledig dag, på riktigt! Som jag har längtat! Barnafadern tar med sig Stor på jullovsbio och Liten ska vara hos farmor. Jag får säkert fyra (kanske FEM!) timmar för mig själv hemma. Jag ska jobba färdigt lite och skriva en massa långa blogginlägg. Dricka kaffe och snabbstäda lite (man får ju passa på när det inte är någon hemma och stökar ner direkt!). Jag ska kolla på de två sista avsnitten av Downton Abbey och dricka en grön smoothie (eller grönt te. Eller både ock.). Köra ett tungt träningspass för överkroppen (mitt ena knä är riktigt ilsket efter den där halvmilen på Holmen i tisdags…), ta ett bad och skrubba, fila, peela, pedikyra, manikyra, maska och packa in. Tur att jag är så himla effektiv! För fyra (kanske fem) timmar är inte så lång tid trots allt…

 

Men om jag jobbar färdigt, dricker kaffe och pussar Stor hejdå samtidigt... Och sedan städar, tänker ut blogginlägg och skriver medan jag tittar på Downton Abbey... En tvätt hinner jag med också, den klarar ju sig själv!
Men om jag jobbar färdigt, dricker kaffe och pussar Stor hejdå samtidigt… Och sedan städar, tänker ut blogginlägg och skriver medan jag tittar på Downton Abbey… En tvätt hinner jag med också, den klarar ju sig själv!

16 reaktioner på ”Ledig dag!

  1. Oh, en sån tog jag också. Dagen då resten av familjen återvände till vardagen tog jag ledigt. Det blev en promenad men sen var jag väldigt upptagen med Housewives of Beverly Hills i soffan resten av dan 🙂

  2. Och här är oxå sista lediga dagen på ett tag! Har varit till badhuset och låtit barnen härjat runt. Vi var max 10 personer där och vi hade även tur att rehabbassängen med +34 gradigt vatten var ledigt. Lovely. I morgon städar vi så är vi redo för kommande veckan. 🙂
    Hoppas knät blir bättre med lite vila. Kram!!

  3. Åh så underbart. Tyst i öronen. Låter som multatasking på hög nivå men glöm inte att bara sitta och vila lite också. Ha en skön stund! kram

  4. Åh hjälp..!!! Till och med jag, som anser mig rätt effektiv, satte kaffet i vrångstrupen när jag såg din digra lista på allt härligt som skulle hinnas med! Själv ser jag hur inkorgen svämmar över av mail, men vägrar öppna dem. Har också min sista lediga dag och nu jädrar ska det vara LEDIGT! Första dagen på…? Ett år? Ska också se några avsnitt av en serie nu, medan kidsen tuggar karameller och ser Tingeling. Ha en underbar dag!!!!

  5. Åh vad härligt med en ledig dag. Visst känns tiden oöverskådlig precis när man blickar ut över den men svisch så är tiden slut. Njuut!

    Jobbar och pluggar hemma idag och maken är hemma och pluggar, kidsen på dagis. Helkonstigt att strosa runt i fleecetröja och flottigt hår, tillsammans, ensamma. Planerar ett flåsigt benpass för eftermiddagen innan fredagmyset börjar. Kanske får jag med mig maken?! Kram

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.