Mellan dagar

Det är väldigt skönt att vara så här mellan dagar. Särskilt när julen varit fin och nyår tillbringas på vår kära Holme. Dessvärre har vi skickat baciller mellan oss så just nu ligger jag sjuk och är rätt grinig för att jag inte kunde tillbringa jullovet med att trappa upp träningen – nu när jag får börja träna igen efter operationerna. Men det är som det är och sannerligen inget att hänga läpp för i det stora hela. Stor hostar fortfarande rejält efter sin förkylningssväng och Mellan klagade precis på ont i halsen. Liten låter vi sitta så nära kusin A som möjligt för han vaknade med en massa vattkoppor. Lika bra att även Liten klarar av dem, tänker vi…

Så. Vi vilar. Kollar Netflix och spelar Nintendo. Tar en tupplur eller två. Går runt i myskläder och struntar i stöket. Tänder en brasa, mölar brieost och njuter. Jag är ledig en vecka till – det känns väldigt skönt och till dess kommer jag både vara frisk och i träningstagen igen. Redo för ett nytt år. Redo för förändringar? Det återstår att se.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.